Jak wybrać dobre słowa kluczowe? – 3 czynniki

Jak wybrać dobre słowa kluczowe ?

Wpływają na nie 3 istotne czynniki, które musisz wziąć pod uwagę przy ich wyborze – są to:

Trafność, Ruch, Konkurencja.

Więc jak wybrać dobre słowa kluczowe aby przyciągnąć użytkowników, którzy są zainteresowani Twoją ofertą?

Wyobraź sobie, że aktualizujesz witrynę swojej firmy, ponieważ chcesz przyciągnąć nowych użytkowników. Ale okazuje się, że słowo kluczowe np: „Stolarz Kraków” ma bardzo dużą konkurencję, (przy okazji słowem kluczowym nie musi być jedno słowo, ale może być nim też fraza). Dlatego tak ważne jest zastanowienie się czy dane słowo kluczowe będzie trafne, zastanów się czy to słowo kluczowe dobrze opisuje Twoje produkty lub usługi?

Słowa kluczowe, które wskazują, że dana osoba chce wynająć „stolarza w Krakowie”, są bardzo trafne. Ale słowo kluczowe, które sugeruje wykonanie mebli w mieszkaniu, podczas gdy Ty oferujesz np: „wykonanie i montaż blatów kuchennych na wymiar”, jest znacznie mniej trafne. Spróbuj skoncentrować się wyłącznie na słowach kluczowych, które odnoszą się do Twojej działalności – wtedy osiągniesz większy sukces. Następnie zastanów się, jaki ruch może wygenerować dane słowo kluczowe. Możesz stworzyć listę bardzo trafnych słów kluczowych… ale co, jeśli nikt nie będzie ich wyszukiwał?

W takim wypadku musimy wrócić do punktu wyjścia. Weźmy słowo kluczowe: „stolarz specjalizujący się w wykonaniu i montażu blatów kuchennych w Krakowie”.

Być może ta fraza dokładnie opisuje Twoją działalność… ale zawiera tyle szczegółów, że raczej niewiele osób wpisze ją w wyszukiwarce. Złożenie oferty na takie słowo kluczowe prawdopodobnie nie przyczyni się do tego, że wiele osób znajdzie Twoją firmę. Z drugiej strony krótsze słowo kluczowe „Stolarz Kraków” nadal trafnie opisuje Twoją działalność, a jest większa szansa, że będzie częściej wyszukiwane. Narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych mogą przedstawiać szacowany ruch, a tym samym ułatwić Ci zadanie. Ale żeby sprawdzić, które z nich są trafne i generują wystarczający ruch, prawdopodobnie konieczne będzie zastosowanie metody prób i błędów.

Teraz wiesz już, jaką rolę w znajdowaniu dobrych słów kluczowych odgrywają trafność i ruch. Przejdźmy do kolejnego istotnego czynnika, który należy rozważyć, szukając dobrych słów kluczowych.

Musisz zastanowić się, co zamierza konkurencja.

Jeśli słowo kluczowe jest trafne i generuje spory ruch, najprawdopodobniej Twoi konkurenci też go używają. Na przykład najprawdopodobniej każdy stolarz w Krakowie składa ofertę na słowo kluczowe „Stolarz Kraków”. Nie oznacza to, że masz z niego nie korzystać. Ale warto zastanowić się nad słowami kluczowymi, w przypadku których trafność i ruch będą wysokie, a konkurencja stosunkowo niska.

Być może słowo kluczowe „blaty kuchenne na wymiar” będzie miało mniejszą konkurencję, bo odnosi się do wyjątkowej oferty Twojej firmy. Dlatego myśląc o tym, jakie słowa kluczowe zawrzeć na stronach internetowych, pamiętaj o trafności, potencjale generowania ruchu i konkurencji. Znajdź równowagę pomiędzy tymi czynnikami – wtedy zapewnisz witrynie dobry początek. Pamiętaj, żeby uważnie monitorować słowa kluczowe. Wtedy szybko dowiesz się, które są skuteczne, i dzięki temu na bieżąco będziesz wprowadzać odpowiednie poprawki.

Nagłówki stron powinny wyróżniać się z tłumu!

Czynności, które musisz wykonać na swojej stronie internetowej:

Zrób listę dobrych słów kluczowych, które wydają Ci się trafne w odniesieniu do Twojej działalności. Teraz przeanalizuj je, korzystając z takich narzędzi jak Planer słów kluczowych Google. Jakiego ruchu możesz się spodziewać? Jaka jest konkurencja? Czy możesz znaleźć inne słowa kluczowe, które wcześniej nie przyszły Ci do głowy? Czy Twoja firma ma jakiekolwiek oferty lub promocje, które możesz wykorzystać w ofercie? Zastanów się nad kilkoma wezwaniami do działania, które pomogą potencjalnym klientom zrozumieć, co mają robić, kiedy odwiedzą Twoją witrynę.

Przykład nagłówka strony z wezwaniem do działania:.

Tytuł strony: Montaż Blatów kuchennych

Opis strony: Wykonanie i montaż blatów kuchennych w Krakowie, 25% taniej dla klientów IKEA, zadzwoń już dzisiaj tel. 660660660.

Dodatkowe linki:

Pomocą dla Ciebie będzie narzędzie Google Ads, by sprawdzić skuteczność słowa kluczowego, zanim zaczniesz stosować go na swojej stronie i reklamach ppc.

1 komentarz do wpisu “Jak wybrać dobre słowa kluczowe? – 3 czynniki”

Dodaj komentarz