Narzędzia do tworzenia contentu

Content to zawartość strony internetowej, wlicza się do niego tekst, zdjęcia, obiekty cyfrowe tj. filmy, pliki muzyczne, autora treści, miejsce publikacji, prawa autorskie. Aby ułatwić Ci tworzenie treści na stronie internetowej poniżej przedstawiam fajne narzędzia do tworzenia contentu.

Inspiracje i wskazówki:

Brand24 – Wychwycenie możliwych usprawnień w Obsłudze Klienta. Wyniki z monitoringu blogów i forów internetowych, serwis daje nam wskazówki, gdzie możemy działać lepiej.

Google Trends – Google nie odkrywa przed marketerami swoich tajemnic, daje im jednak narzędzia, by mogli oni próbować je zgłębić. Google Trends to darmowa aplikacja internetowa, która pozwala analizować potencjał fraz kluczowych. Z jej pomocą dowiemy się, jakie słowa wpisywane w wyszukiwarkę są aktualnie popularne w danym miejscu i czasie. Narzędzie pozwala monitorować rosnący lub spadający trend na daną frazę kluczową oraz wyłonić te, których popularność wzrasta, na co możemy na bieżąco reagować w swoich działaniach content marketingowych i wyprzedzać konkurencję.

Feedly – jest czytnikiem RSS, który dostarczy nam przydatnych newsów wtedy, gdy ich potrzebujemy. Funkcjonując w świecie przepełnionym informacjami, musimy znaleźć sposób, by selekcjonować te najbardziej wartościowe. Feedly zrobi to za nas! Aplikacja agreguje źródła, z których chcemy korzystać i dostarcza danych w czasie rzeczywistym. Dzięki Feedly nie przegapimy żadnego ważnego newsa z branży, którą mamy zamiar śledzić.

Analiza słów kluczowych:

Answer The Public – to bezpłatne, przejrzyste i niezwykle atrakcyjne wizualne narzędzie, które pomoże nam wyszukać frazy kluczowe zgodne z tematem, o którym piszemy, a ponadto podpowie, o co w tym kontekście pytają użytkownicy wyszukiwarki Google. Answer The Public pokazuje nie tylko to, co, ale też – w jakiej formie wpisywane jest w pasek wyszukiwania. Następnie wiąże to z podobnymi zapytaniami. Narzędzie jest bardzo przydatne w przypadku, gdy nastawiamy się na tzw. strategię długiego ogona, czyli używania długich fraz kluczowych.

Semstorm – to bardziej kompleksowe, ale też i płatne narzędzie, z pomocą którego możemy m.in. prowadzić zaawansowaną analitykę fraz kluczowych. Dowiemy się nie tylko o tym, czego szukają nasi potencjalni odbiorcy, ale też jak często, z jakich urządzeń i jak wygląda wskaźnik ich konkurencyjności. Seostorm pozwala m.in. przeanalizować istniejący tekst pod kątem fraz kluczowych i na tej podstawie dobrać odpowiedni tytuł, a także badać zachowanie użytkowników stosujących dane słowa w danym kontekście i porównać te informacje w perspektywie czasowej. Idąc tym tropem, będziemy mogli ocenić, czy dana fraza jest opłacalna, tj. czy warto koncentrować wokół niej nasz artykuł, czy też nasza konkurencja wystarczająco wyczerpała temat, bądź jego popularność spada. Na tej podstawie zdołamy ocenić, jak tworzyć content, który zostanie zauważony w wyszukiwarce.

Tworzenie grafiki i nagłówków stron:

Canva/Canva Pro – to popularne narzędzie wykorzystywane zarówno przez firmy, jak i osoby prywatne do różnych celów – od tworzenia zaproszeń ślubnych oraz CV, do konstruowania infografik, a nawet pełnych publikacji. Z Canvą szybko stworzysz nowoczesne, estetyczne grafiki, nawet bez większych umiejętności graficznych. Aplikacja udostępnia szablony oraz komponenty, które można wykorzystywać w swoich dziełach. Narzędzie ma wersję płatną, jednak z części funkcji można korzystać również za darmo.

Pixabay – tekst urozmaicić można również za pomocą gotowych grafik lub zdjęć. Pixabay to jeden z najpopularniejszych darmowych stocków, w którego zasobach możemy znaleźć fotografie, grafikę wektorową, a nawet filmy wideo udostępniane w ramach licencji CC0. Możemy je więc wykorzystać np. do miniatur lub w ramach urozmaicenia przestrzeni artykułu.

Blog Title Generator – piszesz na popularny temat i masz wrażenie, że konkurencja wykorzystała już wszystkie sensowne tytuły? Wypróbuj proste narzędzie do generowania chwytliwych nagłówków, zgodnych z aktualnymi trendami. Wystarczy wpisać frazę kluczową oraz dziedzinę, a Blog Title Generator wygeneruje kilka inspiracji. Narzędzie to jest darmowe, niemniej jednak dostępne tylko w języku angielskim.

Sprawdzenie tekstów i analityka stron:

Ortograf – to łatwa w użyciu i darmowa aplikacja online, która dokonuje sprawdzenia tekstu pod względem ortograficznym, interpunkcyjnym, gramatycznym i stylistycznym. Dostępna jest w języku polskim, niemniej jednak umożliwia też sprawdzanie tekstu w kilku innych popularnych językach. Jej algorytm jest zaskakująco dokładny, dzięki czemu możemy wyłapać nawet drobne błędy i literówki, których nie pokaże nam standardowy edytor tekstowy.

Jasnopis – tekst powinien być nie tylko rzeczowy, ale też zrozumiały dla czytelników. W zależności więc od tego, do kogo piszemy, powinniśmy odpowiednio dostosować język, którym się posługujemy. Jasnopis to aplikacja o konstrukcji podobnej do Ortografu, z tą jednak różnicą, że zamiast błędów, ocenia ona stopień trudności tekstu. 7-stopniowa skala daje nam obraz tego, jak trudny w odbiorze jest nasz tekst, a także wskazuje na fragmenty, które możemy uprościć, jeśli istnieje taka potrzeba.

Wspomaganie procesu pisania:

MyNoise (cat Purr Noise Generator) – serwis myNoise oferuje dostęp do puli dźwięków, które sprzyjają wyciszeniu i ułatwiają skupienie się na pracy. Do wyboru mamy m.in. dźwięki deszczu, fal, biały szum, czy subtelne dźwięki restauracyjne.

Przedstawione narzędzia są jednak tylko jednymi z wielu dostępnych w internecie. W kolejnych wpisach narzędzia pomocne przy szczegółowej analityce stron.

Dodaj komentarz